welcome to pelanduk katang!

Followers

Tuesday, April 26, 2011

Tinjauan Kurikulum Sejarah Menengah

Assalamualaikum wbt..kth..


Lama juga kita tak bertemu dalam ruangan ni...sibuk dengan tugasan segera..oh ye..blog ni...adalah blog sejarah...kebetulan Bahagian Kurikulum Kementerian Pelajaran sedang buat tinjauan mengenai kurikulum matapelajaran sejarah sekolah menengah maka,team pelanduk pun  nak tolong promosi iklan tinjauan tu..banyak la juga soalan yang dia orang tanya dalam borang soal selidik tu..mengenai sukatan sejarah tingkatan 1, 2, 3, 4 dan 5. Yang mana patut dikekalkan,yang mana patut digugurkan dan yang mana patut ditambah.Jadi kalau korang nak tahu tentang soal selidik tu boleh lah pergi ke alamat blog ni.( Kita orang tak link ke blog ni...korang kena buka sendiri ikut alamt ni.. 
 
Tujuan Soal Selidik sebagai persediaan menggubal
Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM)
yang akan dilaksanakan mulai tahun 2014.

Faham kan...kalau tak faham juga baca berkali-kali...InsyaAllah faham nanti...
 

TINJAUAN KURIKULUM SEJARAH SEKOLAH MENENGAH





Bahagian Pembangunan Kurikulum
Kementerian Pelajaran Malaysia
Aras 4-8, Blok E9, Kompleks E,
Pusat Pentadbiran Kerajaan Persekutuan
62604 PUTRAJAYA, Malaysia
Tel : 03-8884 2000    Faks :  03-8884 0785

Bahagian Pembangunan Kurikulum, Kementerian Pelajaran Malaysia sedang dalam usaha untuk melaksanakan tinjauan terhadap kandungan kurikulum Sejarah Sekolah Menengah sebagai persediaan menggubal Kurikulum Standard Sekolah Menengah (KSSM) yang akan dilaksanakan mulai tahun 2014.

Sehubungan itu, soal selidik ini disediakan bagi mengumpul pandangan dan cadangan masyarakat dari pelbagai lapisan terhadap aspek-aspek yang berkaitan dengan reka bentuk dan kandungan kurikulum Sejarah Sekolah Menengah. Maklumat ini adalah amat berguna kepada proses penambahbaikan kurikulum mata pelajaran Sejarah di abad ke 21.

Selamat datang dan terima kasih kerana mengambil bahagian dalam kajian ini.

Soal selidik ini dibuka kepada orang awam mulai 04 April 2011 - 06 Mei 2011.


Ok....bye-bye

No comments:

Post a Comment